Sunday, October 17, 2021
Home ΥΓΕΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ: ΠΩΣ Η ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΑΣ ΘΩΡΑΚΙΖΕΙ

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ: ΠΩΣ Η ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΑΣ ΘΩΡΑΚΙΖΕΙ

Συμπτώματα και τρόποι προστασίας: Πρόκειται για έναν ιό, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των κορονοϊών, που είναι αυτοί που προκαλούν συνηθέστερα τα κοινά κρυολογήματα. Το χαρακτηριστικό του νέου κορονοϊού είναι ότι, εκτός από τα τυπικά συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος που προκαλεί, δύναται να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές. Η αλήθεια βέβαια είναι πως τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους, στην πραγματικότητα είναι κατά κύριο λόγο οι πιο ευάλωτοι οργανισμοί. Σε αυτούς αναπτύσσεται πιο εύκολα πνευμονία, γαστρεντερικά προβλήματα με ακατάπαυστους εμετούς και διάρροιες, νεφρική ανεπάρκεια και διάφορα ακόμα σοβαρά συμπτώματα.

Για να προστατευτούμε από τον κορονοϊό, όπως και σε όλες τις άλλες ιώσεις προσέχουμε πολύ τους κανόνες υγιεινής:

  • Πλένετε τα χέρια σας με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Βοηθήστε επίσης τα μικρά παιδιά να κάνουν το ίδιο. Αν δεν είναι διαθέσιμα νερό και σαπούνι, τότε χρησιμοποιήστε απολυμαντικό χεριών με βάση το αλκοόλ.
    •Καλύψτε την μύτη και το στόμα σας με χαρτομάντηλο, όταν βήχετε ή φτερνίζεστε και στη συνέχεια πετάξτε το στο καλάθι απορριμμάτων.
    •Αποφύγετε να αγγίξετε τα μάτια, την μύτη και το στόμα σας με ακάθαρτα χέρια.
    •Αποφύγετε την στενή επαφή, όπως ανταλλαγή φιλιού, κοινή χρήση μαχαιροπίρουνων ή άλλων οικιακών σκευών με άτομα που είναι άρρωστα.

Άσκηση = Πρόληψη

Αναφορικά με όλους τους ιούς και κυρίως με το κοινό κρυολόγημα, υπάρχει κάτι ακόμα που μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες να νοσήσεις. Και αυτό είναι κάτι για το οποίο γράφουμε συνεχώς, ότι συμβάλει σε κάθε σημαντική πτυχή της υγείας μας: η άσκηση.

Το μυστικό βρίσκεται στη σύνδεση των κυττάρων που παράγει η άσκηση και που το ανοσοποιητικό σύστημα χρησιμοποιεί κατά των ιών και των βακτηριδίων. Αυτά, κατά τη διάρκεια της άσκησης μεταφέρονται και κινούνται ταχύτερα μέσω του οργανισμού και συμβάλουν στην προστασία του. Όταν τελειώνει η προπόνηση, ο οργανισμός επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα, μα όσο πιο συχνά γυμνάζεται κάποιος, τόσο ο οργανισμός του γίνεται σταδιακά πιο ισχυρός απέναντι στους εξωτερικούς εισβολείς που απειλούν την υγεία μας. Κατά συνέπεια, ένα απλό περπάτημα, γυμναστική με ειδικές μπάλες, απλές ασκήσεις Pilates ή ήπιες ασκήσεις με λάστιχα γυμναστικής, μας βοηθούν να ισχυροποιηθούμε απέναντι στις ιώσεις και μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Για όσους βέβαια έχουν μεγαλύτερες αντοχές, το να ασχοληθούν με κάποια πιο έντονη δραστηριότητα που να περιλαμβάνει π.χ.TRX ή να ακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα functional training  ή  με διάφορα όργανα γυμναστικής, θα τους θωρακίσει σε πολύ σοβαρό βαθμό.

Κάνω προπόνηση άρρωστος;

Όσον αφορά το απλό κρυολόγημα και στην περίπτωση βέβαια που το σώμα δεν είναι εξασθενημένο και σε καμία περίπτωση δεν έχει πυρετό, τότε η ήπια άσκηση ενδείκνυται. Όχι όμως υπερβολές, έντονες προπονήσεις και όχι εάν τα συμπτώματα περιλαμβάνουν προβλήματα αναπνοής. Σε περιπτώσεις ασθένειας κάποιας ιογενούς γρίπης ενδείκνυται αποφυγή άσκησης και επαφής με τους γύρω μας, κυρίως για δική τους προστασία.

Μην υπερβάλετε, μην κουράσετε τον εαυτό σας και να μην ξεχνάτε: η άσκηση είναι ό,τι πιο ευεργετικό, αλλά το σώμα μας, ο οργανισμός μας ξέρει καλύτερα. Οφείλουμε να τον ακούμε, όταν μας λέει να κατεβάσουμε ταχύτητα και φυσικά εάν δεν αισθανόμαστε καλά και η ίωση επιμένει, δεν πρέπει να καθυστερήσουμε να επισκεφτούμε έναν γιατρό ή κάποιο νοσοκομείο.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments